Subject: Vs: Küsimus ivermektiini kohta
From: "Kristi Sarap" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 18 Mar 2025 10:35:55 +0300

Tere, Kadi!

Vabandused, et eile vastata ei jõudnud.

Ravimiameti poolt vastab sisse-ja väljaveo järelevalve büroo spetsialist
Katrin Jeeger.

„Eestis turustatakse müügiluba omavat ivermektiini 10 mg 1 g kreemi
näidustusega rosaatsea põletikuliste kollete paikseks raviks
täiskasvanutel.

Eesti Infektsioonhaiguste Seltsi taotluse alusel turustatakse müügiloata
ivermektiini 3 mg tablette erinevate parasiitide ja sügeliste raviks
(diagnoosid B65 - B89; B94). Kirjeldatud näidustuste ja diagnooside korral
on ravimiretsept koheselt realiseeritav ning patsient võib minna apteeki
ravimit tellima. Juhul, kui ravimit soovitakse kasutada muul näidustusel,
siis jõuab retsept-taotlus retseptikeskuse kaudu Ravimiametisse ja
vaadatakse meie spetsialisti poolt üle, vajadusel võetakse ühendust
raviarstiga. Müügiloata ravimi taotlemine on individuaalne protsess, kus
lähtume arsti poolt retsept-taotlusele märgitud meditsiinilisest
põhjendusest. Taotlemisel hinnatakse samal näidustusel kasutatavate
müügiloaga alternatiivide olemasolu ja kasutamine. Juhul kui
retsept-taotlus ei saa positiivset otsust, tuleb koostöös arstiga
raviplaani muuta.

Ravimi jõudmine patsiendini sõltub sellest, kas ravim on apteegis või
Eesti hulgimüüja juures olemas. Vajadusel tellitakse see teisest riigist,
mis võib võtta aega. Sagedamini kasutatavad erialaorganisatsioonide
taotluse alusel turustamiseks mõeldud müügiloata ravimid on üldjuhul Eesti
hulgimüügis olemas ja need saab apteeki tellida. Ivermektiini 3 mg
tabletid on hulgimüügitasandil Eestis saadaval.“

Müügiloata ravimi taotlemise kohta rohkem infot siin:
https://www.ravimiamet.ee/ravimid-ja-ohutus/ravimitest/muugiloata-ravimid

Ikka head

Kristi Sarap

Ravimiameti kommunikatsiooninõunik

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Saatja: Kadi Heinsalu <[email-masked]>
Saatmisaeg: esmaspäev, 17. märts 2025 08:40
Adressaat: RA Kommunikatsioon <[email-masked]>
Teema: Küsimus ivermektiini kohta

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Küsin seekord, kui arst kirjutab välja müügiloata ravimit ivermektiin, kas
seda on Eestis või kuidas selle siiatoomine hetkel käib? Kas sellele on
mingi analoog?

Tervitades

kadi